Samfund og dannelse Definer digital dannelse i Eud. Beskriv udfordringer med at skabe betingelser for digital dannelse i Eud undervisningen. I begrebet digital dannelse ligger: Klargøring af eleverne til deltagelse i samfundet, bevidsthed om digitale fodaftryk, sikkerhed og personfølsomme oplysninger. Bevidsthed om hvilke teknologier ligger der i vores hverdags liv. Grænser for popularitetaskabende aktiviteter og hvordan det lagres for evigt. Grænser for etik og moral når man agerer i digitale fora. Er etik i frit fald, hvor går grænsen, refleksion og kritisk tilgang til hvad der. Digitale indfødte, en ny måde at arbejde på, hvad er det der danner meninger i samfundet, hvad er viden og hvad vil det sige at lære noget. forholder de sig kritisk over for det de har lært, hvordan dannes viden i den digitale tidsalder. Hvad er succes kriterierne når an lærere fragmenteret genneme digitale medier. Hvor bevæger vi os hen i forhold til at være faglært. Beskriv udfordringer med at skabe beti
30.11.2020 Hvordan fungerer Thinglink til fremlæggelse og repetitionsværktøj https://nextkbh.itslearning.com/ContentArea/ContentArea.aspx?LocationID=116791&LocationType=1 1/4 Antal svarende: 18 1. Ja/Nej-spørgsmål Procent Har du før arbejdet med denne type programmer? Ja 75% Nej 25% 2. Spørgsmål med flere svarmuligheder Procent Hvordan er det at repetere det lærte ved hjælp af de interaktive billede programmer? Det er bedre end at sidde med bøgerne og læse 0% Det er rart at kunne arbejde visuelt og interaktivt i undervisningen 100% Jeg syntes det er spild af tid og ville hellere bare videre i pensum 0% Jeg er ikke vant til at arbejde med den slags, men det virker fornuftigt 0% 3. Åbent spørgsmål Hvordan var det at skulle fremlægge for holdet? det var helt fint. Det er også nemmere at forstå noget når det er nogenlunde ens eget sprog frem for det kommer fra en bog. Det var fint. Jeg føler også at man lære mere når der er en lære der kan rette det man har fået forkert. Det var helt
Kommentarer
Send en kommentar