Samfund og dannelse
Samfund og dannelse
Definer digital dannelse i Eud.
Beskriv udfordringer med at skabe betingelser for digital dannelse i Eud undervisningen.
I begrebet digital dannelse ligger:
Klargøring af eleverne til deltagelse i samfundet, bevidsthed om digitale fodaftryk, sikkerhed og personfølsomme oplysninger.
Bevidsthed om hvilke teknologier ligger der i vores hverdags liv.
Grænser for popularitetaskabende aktiviteter og hvordan det lagres for evigt.
Grænser for etik og moral når man agerer i digitale fora. Er etik i frit fald, hvor går grænsen, refleksion og kritisk tilgang til hvad der.
Digitale indfødte, en ny måde at arbejde på, hvad er det der danner meninger i samfundet, hvad er viden og hvad vil det sige at lære noget. forholder de sig kritisk over for det de har lært, hvordan dannes viden i den digitale tidsalder. Hvad er succes kriterierne når an lærere fragmenteret genneme digitale medier.
Hvor bevæger vi os hen i forhold til at være faglært.
Beskriv udfordringer med at skabe betingelser for digital dannelse i Eud undervisningen.
Vi udfordres som lærere på EUD i den digtiale dannelse:
Vi kan gennem undervisningen støtte eleverne til brugen af digitale værktøjer og reflektere over deres digitale dannelse.
Eleverne skal lære: Kildekritik, refleksion over mediebrug, fordybelse og gå i detaljen med faget, gentagelse og mestrings-oplevelse.
Kommentarer
Send en kommentar