Samfund og dannelse

 

Samfund og dannelse

Definer digital dannelse i Eud.

Beskriv udfordringer med at skabe betingelser for digital dannelse i Eud undervisningen.


I begrebet digital dannelse ligger:

Klargøring af eleverne til deltagelse i samfundet, bevidsthed om digitale fodaftryk, sikkerhed og personfølsomme oplysninger.

Bevidsthed om hvilke teknologier ligger der i vores hverdags liv.

Grænser for popularitetaskabende aktiviteter og hvordan det lagres for evigt.

Grænser for etik og moral når man agerer i digitale fora. Er etik i frit fald, hvor går grænsen, refleksion og kritisk tilgang til hvad der.

Digitale indfødte, en ny måde at arbejde på, hvad er det der danner meninger i samfundet, hvad er viden og hvad vil det sige at lære noget. forholder de sig kritisk over for det de har lært, hvordan dannes viden i den digitale tidsalder. Hvad er succes kriterierne når an lærere fragmenteret genneme digitale medier.

Hvor bevæger vi os hen i forhold til at være faglært. 


Beskriv udfordringer med at skabe betingelser for digital dannelse i Eud undervisningen.

Vi udfordres som lærere på EUD i den digtiale dannelse:

Vi kan gennem undervisningen støtte eleverne til brugen af digitale værktøjer og reflektere over deres digitale dannelse.

Eleverne skal lære: Kildekritik, refleksion over mediebrug, fordybelse og gå i detaljen med faget, gentagelse og mestrings-oplevelse. 





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog