30.11.2020
Hvordan fungerer Thinglink til fremlæggelse og repetitionsværktøj
https://nextkbh.itslearning.com/ContentArea/ContentArea.aspx?LocationID=116791&LocationType=1 1/4
Antal svarende: 18
1. Ja/Nej-spørgsmål
Procent
Har du før arbejdet med denne type programmer?
Ja
75%
Nej
25%
2. Spørgsmål med flere svarmuligheder
Procent
Hvordan er det at repetere det lærte ved hjælp af de interaktive billede programmer?
Det er bedre end at sidde med bøgerne og læse
0%
Det er rart at kunne arbejde visuelt og interaktivt i undervisningen
100%
Jeg syntes det er spild af tid og ville hellere bare videre i pensum
0%
Jeg er ikke vant til at arbejde med den slags, men det virker fornuftigt
0%
3. Åbent spørgsmål
Hvordan var det at skulle fremlægge for holdet?
det var helt fint. Det er også nemmere at forstå noget når det er nogenlunde ens eget sprog frem for det kommer fra en bog.
Det var fint. Jeg føler også at man lære mere når der er en lære der kan rette det man har fået forkert.
Det var helt fint, fordi at vi kender hindanden det havde været noget andet hvis det var en helt ny klasse og skulle fremlægge.
Det var fedt, og stilet af lave det på Thinglink, grunden til det var stilet er at jeg synes Thinglink er meget mere “moderne” end fx. powerpoint
det var fint nok, skulle nok bare have haft styr på noget mere.
Jeg synes det var fint, god respons, folk var interesseret.
Det var helt fint. Fremlæggelserne var overskuelige fordi der var billeder som illustrerede den viden der blev fortalt
Det var rigtig fint. Jeg synes vi alle endte med nogle gode fremlæggelser
4. Åbent spørgsmål
Fungerede Thinglink som en hjælp til fremlæggelsen?
det fungerede super godt. Det var også meget federe at så på en fremlæggelse fra Thinklink frem for en fra powerpoint
Ja det er nemmere at lære når der er billeder med
ja det er nemmere at arbejde i og lave noget mere visuelt spændende
Ja rigtig meget det gjorde fremlæggelsen meget federe
Ja det gjorde det, det tog bare lidt lang tid at lave. men det er i hvert fald sjovere at se på end en powerpoint
Ja, det hjælper altid at presenter det visuelt med en masse billeder
Ja
Det var rigtig rart at bruge Thinglink, da det gjorde ens fremlæggelse mere gennemført med billeder og tekst.
5. Åbent spørgsmål
Øgede det interaktive billedprogram udbyttet af fremlæggelserne?
ja som sagt det gjorde det federe et se på. På den måde er det også lidt nemmere at følge med frem for en kedelig powerpoint.
Ja jeg føler også at man er mere opmærksom når der er noget at kigge på
ja helt klart
Ja
ja det synes jeg at det gjorde
Ja, jeg får en større forståelse for emnet når det præsenteres visuelt
Ja, det gav en bedre forståelse af fremlæggelsen
Jeg synes at programmerne gjorde vores fremlæggelser mere gennemførte og bedre
6. Åbent spørgsmål
Kan du se dette som et værktøj til repetition af det du har lært i erhvervsfag?
Vil du kunne se dig selv bruge det i forbindelse med projektopgaven ved afslutningen af forløbet?
det kunne jeg 100% godt. Det er nemmere at finde information den vej frem for en bog der er skrevet af en old gammel nisse som ikke lige har tænkt på at vi også skal kunne forstå det.
Måske bliver det lidt langt hvis der er meget information for så er der bare meget man skal huske og hvis man vil finde det igen kan man ikke bare søge på Thinglink som man kunne i en bog
ja synes selv at det er meget nemmere at arbejde i og det gør det som sagt mere spændende
Ja det vil jeg og anbefaler det 100% det er måske en udfordring i starten men senere hen er det fedt lige at hoppe rundt i et billede og vise lidt frem og tilbage når man har styr på det
Ja det ville jeg nok kunne. også fordi det ville være bedre en, at lave en kedelig powerpoint.
Ja
Ja. Ja.
Det er helt klart et program jeg har tænkt mig at bruge i fremtiden. Derudover er det også rigtig godt til noter.
7. Ja/Nej-spørgsmål
Procent
Kunne du finde på at bruge Thinglink til fremtidige fremlæggelser?
Ja
100%
Nej
0%
8. Åbent spørgsmål
Hvorfor/hvorfor ikke bruge denne type programmer til præsentationer/fremlæggelser?
Man skal bruge det fordi det er federe med de her animationer og billede skift man kan lave frem for en PowerPoint hvor det ligner du skifter side i en bog
Det er mere interaktivt og ja jeg synes det er bedre end at bare høre på en der læser højt
fordi at jeg synes man fanger dem man præsenterer for meget bedre end et kedeligt slide show
Hvorfor bruge dem, fordi det gør din fremlæggelse meget mere interessant og man får mere lyst til af se din fremlæggelse når den er på Thinglink end når den er på powerpoint
det er lidt sjovere at arbejde det med. det kan også være lidt besværligt, for det var første gang jeg prøvede det i dag. hvis man bare er tålmodig så skal det nok gå
Jeg forstår emnet meget bedre ved en visuel præsentation, det sidder bedre fast
Det skaber et godt overblik over ens fremlæggelse, og det er nemt at lave stikord til
Disse programmer mener jeg er bedre til fremlæggelser end f.eks Powerpoint, da man i disse programmer kan sætte links ind til underpunkter, hvilket der gør ens fremlæggelse bedre.
9. Åbent spørgsmål
Har det at repeterer på denne måde øget din forståelse af det, der har været undervist i på erhvervsfag? Føler du, at du gennem repetitionen har fået mere styr på det, der er blevet undervist i, at du har opdaget nye detaljer, at du er blevet mere sikker i din viden?
jeg har 100% lært nye ting når vi har repeteret da de er nemmere at følge med når det er federe at kigge på.
Ja jeg føler at jeg lære noget nyt for hver gang vi går over tingene igen
ja det er helt klart et + at få repeteret opgaverne igen da der er mange ting man ikke for fat i hvis man kun for teori 1 gang
Ja det var jeg fordi jeg elskede de detaljer der var i Thinglink
ja, jeg synes det er en virkelig god ide at gøre det her, på denne her måde. fordi så forstår jeg det bedre og også at vi får det gemt et sted til senere så det ikke bare er hos os som har vist powerpointen
Ja helt klart, jo mere der repiteres jo mere fatter man det, i sær når det er så teknisk
Ja
Programmerne/fremlæggelserne var en rigtig god måde at repetere på, frem for at læse alle emnerne i en bog. Jeg er helt klart blevet mere sikker i min viden.
10. Åbent spørgsmål
Hvordan fungerede det for dig/din gruppe at have “mellem-kritik” af underviseren?
Det fungerede super godt. fordi hvis man ikke helt vidste hvad man skulle have med som kom han ligesom rundt og sagde "hov i mangler det her". nemmere at lave en bedre fremlæggelse i min optik
Det er meget godt så man ikke ender med noget forkert viden
godt, fordi at man for mere styr på det hvis man har lavet fejl eller noget man skal uddybe mere.
Det var fint, vi fik både ris og ros
det fungerede rigtig godt fordi så følte jeg selv at jeg fulgte mere med end at man kommer til sidst og giver kritik
Fungere godt, så man ved om man er på rette vej
Det er godt, så vi forstår opgaven grundigt
Det var rigtig rart at man fik noget feedback enden man skulle fremlægge, da det gjorde vores fremlæggelse bedre og mere gennemført.
13. Åbent spørgsmål
Hvordan brugte du/I “mellemkritikken”?
Bidrog det til jeres arbejde og var det konstruktivt?
Hjalp det dig/jer med at komme til et godt resultat?
mellem kritiken var nok det der gjorde at vi kom i mål med at få lavet den her fremlæggelse da vi var på bar bund nogle gange men så sagde simon "okay i er noget så langt, men i mangler lige der her" så vi kunne komme helt i mål.
Ja det hjalp med at have mere styr på det man har lært
ja for hvis man har et spørgsmål kan man få svar på det bedre
Ja det gjorde det, nogle gange lægger man ikke mærke til at man laver en fejl eller om den her eller den der sætning ikke gav mening. Så det fedt når en underviser der ved mere end os lige klapper os på skulderen og fortæller “hey du skal lige ændre på det her”
altså ved ikke helt om jeg brugte mellem-kritikken til noget men kan godt lide at han skrev det vi manglede på tavlen så vi har det efter
Ja
Ja, vi får det diskuteret og rettet så vi lærer af vores kritik
Det gjorde som sagt vores fremlæggelse mere gennemført, da vi fik rettet om på nogle få ting.
14. Åbent spørgsmål
Føler du at der er sammenhæng mellem det der arbejdes med i teori og praktik?
Er det relevant at lærere at fremlægge sin teoretiske viden, når man skal være tømrer?
Hvorfor/hvorfor ikke?
ja fordi vi lære meget konkret. det vi laver i værkstedet er det vi lære i teori og det fungere super godt.
Jeg tror at det er godt at kunne den teoretiske del af faget men man kan ligsom ikke have den ene uden den anden så jeg tror det vigtigt også at lære det i praksis
ja hvis nu en kunde spørger dig om noget teoretisk og du ikke ved hvad personen snakker om giver det et dårligt billede af dig eller firmaet men hvis du har styr på det skaber du mere tillid og kunden er indforstået med at du ved hvad du laver.
Ja det gør det, for det er ikke altid man vil opdage ting på en byggeplads. Måske foran en tavle og høre nogen fremlægge om det. Det er ihvertfald min kop te
ja for så ved jeg hvad jeg skal gøre når det er min tur til at arbejde i den virkelige verden og ikke ligne en spasser som jeg gjorde i praktik
Synes teorien er vigtig, Men den skal ikke fylde for meget, for mig fungere det bedst at se teorien i praksis
Teorien og praktikken er godt forklaret når der er vist illustrationer/tegninger.
Ja det giver en en bedre forståelse af opgaven.
Det virkede rigtig fornuftigt af den mængde teori vi lærte, dog mener jeg at vi ikke kan lære for meget teori, da vi ska kunne det hele alligevel
Kommentarer
Send en kommentar